SEJARAH PERJALANAN KEBANGKITAN ISLAM KEDUA.

Rasulullah SAW adalah kekasih Tuhan yang didatangkan untuk menyempurnakan akhlak manusia. Kedatangannya ialah dengan bertujuan memperelokkan budi pekerti manusia, atau ertikata lain membaiki insaniah manusia. Bagindalah yang melakukan kebangkitan Islam pertama yang bertapak di Mekah kemudian membangunkan bandar model Islam di Madinah. Akhirnya terbangunlah model kehidupan Islam yang membesarkan Allah dan Rasul di dalam kehidupan manusia.

Islam kemudiannya berkembang ke seluruh dunia. Para sahabat bertebaran dengan misi mengenalkan Tuhan kepada dunia. Para sahabat pergi berdakwah dan mengembangkan Islam berbekalkan kekuatan roh yang dibekalkan baginda kepada mereka. Jika tanpa kekuatan roh atau hati yang luarbiasa, bagaimana mungkin Sayyidina Abu Ayyub Al-Ansari meninggalkan keluarganya demi membenarkan hadis pembukaan kostantinopel? Bagaimana para sahabat berpisah dengan keluarga demi membesarkan Tuhan di seluruh dunia?


Maka sebahagian sahabat, berbekalkan hadis janji Tuhan di akhir zaman, mereka mengembara menuju ke tempat yang di maksudkan. Dengan hati dan jiwa yang diserahkan 100% kepada Allah untuk dicatur, setiap tempat persinggahan mereka akan menerima ajaran yang suci lagi murni ini. Berkembanglah Islam dengan begitu pesat sekali. Sebahagian besar mereka berkeluarga dengan masyarakat tempatan di sesebuah tempat, maka lahirlah generasi dari keturunan sahabat yang meneruskan cita-cita besar ini.

Mari kita lihat sebuah percaturan Maha Ghaib terhadap kejadian ini. Para sahabat yang keluar berdakwah, mereka akan memilih tempat-tempat yang strategi untuk pertemuan sesama mereka. Tempat laluan dan persinggahan pedagang dan pengembara, di situ adalah tempat terbaik untuk bertapak dan berdakwah, seterusnya menyusun strategi demi Islam yang tercinta. Para sahabat, tabiin, tabiut tabiin, mereka tidak semberono dalam berjuang. Hati-hati mereka sentiasa dipandu oleh baginda. Kalau tidak, bagaimana Islam sampai kepada kita? Bahkan demi kebesaran Islam, sebahagian kita adalah dari keturunan mereka.

Islam dari Tanah Arab berkembang ke Afrika, seterusnya berkembanglah Islam ke Eropah. Di sana, terbukalah Sepanyol di tangan Tariq bin Ziyad. Kekal namanya dan terpahat jasanya di sana. Gibraltar, itu adalah berasal daripada nama Toriq. Jabal Toriq nama asalnya, bukit yang berdirinya Toriq bin Ziad. Seterusnya terbukalah sebuah negara yang penduduknya menanam limau. Semua tempat ada limau. Di bukit, tanah rata, hutan, semuanya tanaman limau. Bersempena dengan limau itu, dinamakan 'BURTUQAL' di dalam bahasa arab yang bererti limau. Ya! Itulah negara Portugal sekarang ini.

Kemudian Islam berkembang lagi. Namun kini para pejuang semakin berhati-hati kerana di ekori yahudi yang ingin menggagalkan kebangkita Islam ke dua. Mereka telah menghidu perkara ini seawal kewafatan baginda. Setiap tempat pendakwah Islam pergi, di situ mereka mengekori.

Sampai di sebuah tempat, di tepi laut. Ketika itu pengangkutan utama adalah melalui laut, pelabuhan menjadi tempat persinggahan para pendakwah. Mereka menamakan tempat itu sebagai 'MALQA', yang bererti tempat bertemu yang bertempat di eropah. Namun yahudi dapat mengetahui tempat pertemuan ini, maka mereka berpindah ke MALQA SANI, iaitu tempat pertemuan yang ke dua. Tahukah kita bahawa MALQA di eropah itu ialah MALAGA sekarang? Yang terletak di Sepanyol?

Di Malqa yang kedua, Islam berkembang pesat. Masyarakat menerima Islam dengan baik. Namun yahudi tak duduk diam. Mereka semakin sakit hati. Para pejuang Islam mengetahui hal ini dan mereka pun berpindah ke MALQA SALIS. Tahukah kita bahawa Malqa yang ke dua itu ialah MACAO? Yang terletak di China?

Akhirnya, di Malqa Salis ini adalah Malqa yang terakhir. Mereka telah menemui tempat yang baginda maksudkan. Tempat akan berlakunya kebangkitan Islam ke dua. Ya! Tempat yang sangat diidam-idamkan oleh para pejuang kebenaran yang menagih janji Tuhan di akhir zaman.Tahukah kita di mana Malqa yang ketiga ini terletak? Ianya terletak di semenanjung Tanah Melayu! MELAKA, ya! Melaka adalah Malqa Salis atau Malqa ketiga. Di Tanah Melayu inilah akan berlakunya kebangkita Islam kedua ini.

Namun yahudi berjaya memadam sejarah ini. Direkalah bahawa asal-usul Melaka daripada Pokok Melaka. Sandar-sandar dipokok sahaja dah boleh beri nama. Semudah itu? Mudahnya kita ditipu! Sedangkan para pendakwah bermati-matian ke mari demi kebangkitan Islam kedua, mudah kita kata sandar di pokok dah boleh beri nama. Sebab itulah hingga kini, kita gagal menemui kubur-kubur atau makam Hang Tuah dan kawan-kawannya. Kerana ia adalah rekaan yahudi untuk menipu masyarakat di Tanah Melayu supaya jadual Tuhan tidak berlaku. Bagi sesiapa yang perjuangkan sejarah oleh yahudi, datangkanlah bukti di mana makam-makam Hang Tuah dan kawan-kawannya! Tolong buktikan! Kalau kubur Tok Kenali pun ada, Tokku Paloh pun ada, tunjukkan di mana kubur-kubur Si Tuah ini. Sdarlah! Jangan ditipu lagi!

Begitulah perjalanan menuju kebangkitan Islam kedua ini. Kini, tiada siapa yang boleh menghalang. Islam takkan kalah-kalah lagi. Islam kini berada di puncak dan sedang membangun oleh GISB. Tunggu dan lihatlah, bangsa melayu berhidung peset ini akan menerajui Islam tidak lama lagi.

Popular posts from this blog

APA ITU PANJI-PANJI HITAM?

SIAPAKAH NUR MUHAMMAD?

APA ITU JIHAD FISABILILLAH?