TANAH MELAYU, REBUTAN ANTARA KERAJAAN AJAIB DAN YAHUDI.

Negara Malaysia adalah tapak kebangkitan Islam buat kali yang kedua. Ahli Bait ramai yang berhijrah ke Tanah Melayu. Sejarah ini telah berjaya ditutup rapat oleh British, dan sejarah Melayu seolah-olah bermula dari Kesultanan Melaka.

Walaupun beratus tahun menjajah Tanah Melayu, namun atas kehendak Allah mereka masih gagal untuk memadamkan benih-benih kebangkitan Islam. Pelbagai usaha dilakukan hingga ke seluruh hutan rimba dan banjaran Titiwangsa. Di tanah tinggi, di tepi pantai, di tengah hutan, di tengah laut, mereka telah jelajahi. Namun mereka tetap gagal mengkafirkan penghuni bumi Tanah Melayu ini lebih-lebih lagi memadam bara api yang akan menyalakan api kebangkitan. Apa yang diizinkan Allah untuk mereka hanyalah mengambil bijih timah dan hasil bumi yang lain.

Yahudi terus berusaha keras untuk menonjolkan tokoh yang boleh menjaga kepentingannya di Tanah Melayu atau bumi Malaysia ini. Pada hari ini, Anuar Ibrahim yang berterus terang menyatakan pendiriannya menyokong Israel. Maruahnya kini kian jatuh. Daripada pembela Islam di era Abim, kini pembela LGBT yang lantang memperjuangkan kebebasan beragama. Jauh sekali terpesong. Tapi tidak hairan, kerana Anwar memang anak didik yahudi.

Kedatangan yahudi ke Tanah Melayu adalah perancangan mereka. Mereka menyedari bahawa kebangkitan Islam ke dua tapaknya di sini. Namun Tuhan yang Maha Baik, telah mendatangkan orang-orangnya untuk mempersiapkan tapak emyar Islam ke dua ini. Tuhan adalah sebaik-baik perancang.

Di Indonesia, yahudi sudah cukup berjaya. Kerosakan yang dilakukan sangat dahsyat. Bayangkanlah, sebuah rumah didiami penghuni pelbagai anutan agama. Jika bapa Islam, isteri hindu, anak lelaki kristian, anak perempuan tidak beragama. Begitulah gambaran agama di sana. Namun dengan kasih sayang Tuhan, bara api tetap tidak boleh dipadam. Tuhan ada cara menyelamatkan agama-Nya.

Di Tanah Melayu (Indonesia, Malaysia, Brunei, Singapura, Pattani, Champa, Selatan Filipina) di banjiri Ahli Bait. Namun tidak semua meletakkan gelaran Ahlu Bait didepan nama mereka, seperti Sayyid, Sidi, Habib, Maulana, dan lain-lain lagi. Mereka inilah bersama keturunannya dan keturunan sahabat yang menjaga bara api agar tidak padam.

Peta kebangkitan Islam ke dua juga telah berjaya dipadam yahudi. Dulu Tanah Melayu adalah satu, kini telah terbagi kepada beberapa pecahan yang lain pentadbiran. Namun Maha Suci Tuhan, didatangkan Putra Bani Tamim yang menyatukan kembali peta kebangkita Islam ke dua ini. Abuya berjaya menyatukan melayu bersamanya dan menjadi bangsa melayu baru. Bangsa melayu berhidung peset yang akan menerajui kebangkitan Islam ke dua ini.

Kini bangsa melayu Abuya telah berada di seluruh pelusuk dunia. Demi menagih janji Tuhan untuk kali ke dua ini, Abuya dan pengikut-pengikutnya berjuang menempuh segala onak dan duri walaupun dikata syok sendiri. Dalam dikatakan syok sendiri, jemaah Abuya semakin meriah di Haramain. Semakin mendapat tempat dikalangan jemaah umrah dari Malaysia dan Indonesia. Begitulah juga di tempat-tempat yang lain.

Siapa sangka, Papua yang telah dirosakkan yahudi pun kini sedang menerima penangan keajaiban kerajaan ajaib. Ahlu Bait dari Hadramaut kini bersama-sama memberikan laluan kepada GISB untuk mengisi Islam di sana. Dulu Papua yang kekayaannya disedut yahudi, ini Islam akan meriahkannya dengan kerajaan roh. Jadual sedang menuju ke arah itu.

Namun begitu, yahudi tetap tidak rehat. Islam terus dirosakkan. Gerakan-gerakan Islam liberal terus dikuatkan mereka. Bantuan-bantuan dan dana diberikan supaya Islam liberal yang hakikatnya adalah yahudi diterima masyarakat di Tanah Melayu sekarang. Kini orang-orang suruhan yahudi yang pelbagai pangkat dan gelaran, sedang sibuk merosakkan Islam di Tanah Melayu. GISB tidak terkecuali menerima gangguan dan serangan yang mereka lakukan. Namun kerajaan ajaib tetap bersama, segala tipu helah mereka dibalas dengan tipu helah yang lebih dahsyat daripada Tuhan. Benarlah Allah adalah sebaik-sebaik tipu daya.

Bagaimana kesudahan perebutan dan perperangan diantara kerajaan ajaib dan yahudi ini? Sama-samalah kita saksikan sambil menagih dan merebut peluang yang Tuhan berikan ini.

Popular posts from this blog

APA ITU PANJI-PANJI HITAM?

SIAPAKAH NUR MUHAMMAD?

APA ITU JIHAD FISABILILLAH?