MELAYU BARU MENERAJUI EMPAYAR ATAS NAMA ISLAM.

Maksud firman Tuhan:

"Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman." (Ali Imran:140).


Hari ini kita selaku rakyat Malaysia merasa cukup berbangga dan bertuah apabila Malaysia dilihat sebagai model 'Baldatun Tayyibah' oleh negara-negara dalam OIC, iaitu sebuah organisasi negara-negara umat Islam yang terbesar di dunia ini. Perkara tersebut adalah satu rahmat Tuhan yang cukup besar buat kita yang tidak wajar dipersiakannya.

Namun ramai yang tidak perasan ini sebenarnya satu isyarat dari Tuhan bahawa kebangkitan Islam kali kedua di akhir zaman ini bermula dari Timur, dan Timur yang dimaksudkan disini ialah Malaysia. Ia akan diterajui oleh orang Melayu dan bukannya di kalangan bangsa Arab dan bukan dari tanah Arab. Ini bererti sekarang adalah giliran bangsa Timur untuk menjadi empayar.

Selaku rakyat Malaysia berketurunan Melayu beragama Islam, ini merupakan  satu khabar gembira buat kita. Tuhan memilih kebangkitan ini ditangan kita. Sama ada kita perasan atau tidak, bersiap atau tidak, setuju atau tidak, namun janji Tuhan pasti akan berlaku. Tuhan telah pergilir-gilirkan di kalangan bangsa-bangsa di dunia samaada dunia barat maupun timur untuk menguasai dunia. Ini adalah satu sunnatullah dan fakta sejarah yang tidak dapat dinafikan. 

Bangsa Melayu belum lagi menempah sejarah menguasai mana-mana empayar dunia kerana belum tiba masanya lagi. Kini sudah sampai giliran bangsa Melayu. Dan Melayu yang dipilih untuk menerajui empayar yang bersejarah ini ialah Melayu baru yang ditunjangi oleh kekuatan Islam bukannya kekuatan apa-apa ideologi.

CIRI  MELAYU BARU.

Sebelum terserlah kebenaran, bagaimana kita hendak pastikan bangsa tersebut perjuangannya membawa kebenaran? Peringkat awal itu yang susah, iaitu untuk pastikan benar atau tidak benarnya perjuangan itu. Oleh itu kita mesti tahu apakah buktinya perjuangan itu membawa suatu kebenaran. Dan apa buktinya bahawa perjuangannya adalah kebenaran oleh Tuhan. Dalam erti kata lain, apa buktinya dia adalah kebenaran dari Tuhan. Perlu dikenal pasti ciri-cirinya. Ini penting. Kalau tidak nanti, yang benar dikata tidak benar dan yang tidak benar dikata benar. Yang benar ditentang manakala yang tidak benar diterima.

Antara ciri-ciri kebenaran tersebut secara umum, bangsa yang menjadikan kekuatan utama mereka ialah cinta dan takutkan Tuhan. Kasih sayang sesama manusia menjadi budaya hidup mereka.

Hasil daripada bernaung dibawah Tuhan yang Maha Agung, menghayati solat yang  agung, maka akan lahirlah Melayu Baru yang mempunyai peribadi yang agung, dan peribadi beginilah yang layak untuk menerajui sebuah empayar baru Islam yang mana tapaknya ialah di Malaysia tanah air tercinta. Dunia sangat memerlukan khabar gembira dari Tuhan untuk memberikan pengharapan semula kepada manusia. Oleh itu adalah menjadi kewajipan kepada kita supaya menyebarkan khabar busyra ini kepada semua manusia agar umat Islam membuat persiapan dan persedianke arah  itu. Moga Tuhan pilih kita untuk menerajui empayar dunia baru Islam di akhir zaman ini.

Popular posts from this blog

APA ITU PANJI-PANJI HITAM?

SIAPAKAH NUR MUHAMMAD?

APA ITU JIHAD FISABILILLAH?