Tipu Daya Yahudi Dalam Menggagalkan Jadual Allah.

"Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itu pun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya. (Ali-Imran: 54).

     Ketahuilah bahawa makin pesatnya perjuangan kebangkitan Islam  makin tercabarlah musuh-musuh Islam.  Kalau tercabar mereka lagi akan mencabar.  Umat Islam kena faham hal ini.  Jadi mereka akan buat cabaran cabaran samada halus mahupun kasar.

Musuh ketat Islam adalah Yahudi kemudian Kristian.  Selain itu musuh musuh yang makin ringan.  Musuh utama Islam ialah Yahudi.  Sebab itu disebut dalam Quran dan hadis.  Terbukti kalau kita baca sejarah Yahudi sudah melakukan melakukan berbagai tipu daya terhadap umat Islam.  Sebab itu yang paling faham tentang Islam dan apa yang akan berlaku diakhir zaman adalah Yahudi.  Pada hal mereka musuh nombor satu umat Islam.  Mereka pula cerdik-cerdik. Dengan kecerdikan mereka bermusuh dengan  Tuhan dan umat Islam.  Sebelum kejayaan umat Islam akhir zaman, umat Islam sudah dikucar kacirkan, sudah dipecah belahkan dan dilemahkan.


     Jadi jangan anggap bila Islam sudah dekat akan menang kita rasa boleh rehat.  Tidak begitu.  Dia akan buat tekanan lebih hebat lagi pada Islam samada kita sedar atau tidak, samada kita faham atau tidak. Samada kita faham atau tidak.  Hal ini mesti ada dikepala umat Islam.  Umat Islam tidak boleh berjuang dengan senang senang hati. Kena letakkan musuh didepan.  Kalau begitu disini kita kongsikan sebagai penjelasan bagaimana tipu daya yang telah dilakukan Yahudi semenjak zaman Rasulullah hingga kehari ini. 

Mungkin ramai orang Islam tidak sedar, tapi sebagai orang Islam yang berjuang mesti ambil tahu, mesti sedar, mesti faham bagaimana mereka bertindak supaya orang Islam boleh hadapi dengan bijaksana dengan satu perjuangan yang berdisiplin, tersusun, sesuai bijaksananya Yahudi.

Kata ahli hikmah: " Kebenaran yang tidak berdisiplin atau berperaturan akan dikalahkan oleh kebatilan yang berdisiplin".

     Jadi mari kita mengkaji tipu daya Yahudi sejak zaman Rasulullah saw hingga sekarang.  Mereka sangat berjaya.  Sebenarnya kalau nak cerita semua semua kejahatan mereka tak selesai dalam satu artikal.  Tapi cuba lihat satu aspik sahaja.  Dalam artikal ini akan dihurai, diulas bagaimana mereka berjaya hingga umat Islam terkeliru.  

 
"Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang Kami berikan Kitab itu mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian dari mereka berusaha menyembunyikan kebenaran itu, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan yang demikian). (Al-Baqarah:146).

 
Dalam ayat yang lain maksudnya: "Mereka hendak memadamkan cahaya Allah (ugama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tidak menghendaki melainkan menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian). (At-Taubah:32).

   Yahudi sangat faham bahawa umat Islam sama ada sayang dengan ulama atau tidak, umat Islam tidak boleh lepas dari ulama.  Apa bangsa pun tidak boleh lepas dari ulama atau cendiakawan.  Sama ada sayang atau tidak mereka perlukan ulama setidak-tidaknya untuk menjaga fardhu ain, nikah kahwin, kenduri kendara, harapkan doa.  Ini Yahudi faham.

     Padahal kalau setakat itu saja keperluan umat Islam terhadap ulama tidak jadi benda.  Tapi itu pun diambil berat oleh Yahudi hingga dia fikirkan bagaimanakah dia akan kucar kacirkan peranan ulama agar umat Islam kucar kacir kerananya.  Digunakan ulama untuk kucar kacirkan umat Islam.  Yahudi sangat memanfaatkan dengan dibuat pembahagian golongan ulama yang hendak mereka hadapi.  Bagi tujuan memudahkan target mereka pada setiap golongan ulama tersebut. Maka lahirlah ramai ulama tetapi menjadi tali barut kepada yahudi sama ada secara sedar atau tidak. Maka dalam sedar atau tidak jugalah para ulama ciptaan yahudi ini menjadi duri dalam daging, api dalam sekam, musuh Islam dari dalam.

Popular posts from this blog

APA ITU PANJI-PANJI HITAM?

SIAPAKAH NUR MUHAMMAD?

APA ITU JIHAD FISABILILLAH?